Gyártó | Hyundai (2000-2005) Kia Motors (2005-napjainkig) |
---|---|
Termelés | 2000-be |
Gyülekezés | Hwasung Plant , Hwasung ,Dél-Korea |
Előző | Kia Credos |
Osztály | Közepes méretű |
Kocsiszekrényforma | 4-ajtós szedán |
Elrendezés | Orrmotoros, elsőkerék-hajtás |
A Kia Optima egy közepes méretű négyajtós szedán által gyártott Kia Motors 2000 óta forgalmazzák világszerte a különbözőnévtáblák . Első generációs autók többnyire forgalomba, mint az Optima, bár a Kia Magentis nevet használták Európában és Kanadában, amikor az értékesítési kezdődött még 2002-ben. A második generációs modell, a Kia használta a Kia Lotze és Kia K5nevét a dél-koreai piacon, és a Magentis nevét világszerte, kivéve az Egyesült Államokban és Malajziában, ahol az Optima név megmaradt. Az Optima név ma már lesz használható minden piacon, kivéve Kínát, ahol majd használni a dél-koreai piacon nevét.
Az első generációs (MS, 2000-2005)
Más néven | Kia Magentis (Európa) Kia Optima Regal (KDM Arcplasztika) |
---|---|
Termelés | 2000-2005 |
Gyülekezés | Hwasung Plant , Hwasung , Dél-Korea Yangcheng Plant , Jiangsu , Kína[ idézettségi szükség ] Kalinyingrád , Oroszország [ 1 ] |
Motor | 2,4 L Sirius II I4 , 149 lóerős 2,5 L Delta V6 2,7 L Delta V6 , 138 kW (185 LE) |
Átvitel | 4 sebességes automata 5 sebességes kézi |
Tengelytávolság | 2700 mm (110) |
Hossz | 4745 mm (186,8 a) |
Szélesség | 2000-2005:1,815 mm (71.5 in) 2002-2005:1,820 mm (72) |
Magasság | 1420 mm (56 in) |
Összefüggő | Hyundai Sonata (EF) Hyundai Santa Fe (SM) Hyundai Trajet |
-Tól 2000-2005 OPTIMAS volt rebadged változata a Hyundai Sonata , eltérő csak a Sonata kisebb markáns részletek és berendezések tartalmat.
2010-ben Subaru indított marketing kampány segítségével 2001-2002 Kia Optima öltözött, mint az "2011 középszerűség", annak érdekében, hogy "támogassák" a szokásos közepes méretű autó semmi különös róla. Ez használják képest Subaru igazi közepes méretű kínál, a Subaru Legacy . [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] Mind a Kia jelvényeket eltávolították a "2011 középszerűség".
A 2002-es Optima kapott egy kisebb frissítést. Az Optima Regal volt luxus változata Kia Optima értékesített Dél-Koreában. Amerikai modellek nem viselnek a Kia emblémát a rács, de a Kia emblémát használták a rács Kanadában. A rács átalakították az Egyesült Államokban 2003 (2004 modell év) volt jellemző a Kia jelvényt, és a fényszórók is áttervezett az 2004 (2005 modell év).
Naptári év | Értékesítési |
---|---|
2000 | 97 |
2001 | 25912 |
2002 | 26793 |
2003 | 34681 |
2004 | 53492 |
2005 | 41349 |
2006 | 38408 |
Más néven | Kia Magentis (Európa, Kanada, Ausztrália, Brazília) Kia Lotze (Dél-Korea) Kia Lotze Advance (KDM évszámok) Kia Lotze innováció (KDM Arcplasztika) |
---|---|
Termelés | 2005-2010 |
Gyülekezés | Hwasung Plant , Hwasung , Dél-Korea Kalinyingrád , Oroszország [ 5 ] |
Motor | 2.0L Beta II 145 LE (108 kW) I4benzin 2.4l Theta II 175 LE (130 kW) I4benzin 2.7L Mu V6 194 LE (145 kW)benzines 2,0 literes CRDi VGT 140 LE (104 kW) I4 dízel |
Átvitel | 5-fokozatú manuális 5 sebességes automata |
Tengelytávolság | 2720 mm (107) |
Hossz | 2005-2008: 4755 mm (187,2 in) 2008-2010:4,810 mm (189 in) |
Szélesség | 1820 mm (72) |
Magasság | 1480 mm (58) |
Összefüggő | Hyundai Sonata Hyundai Grandeur / Azera Kia Carens / Rondo |
A második generációs Optima néven Kia Magentis globálisan, az Egyesült Államokban és Malajziában, és a Kia Lotze Dél-Koreában indult Dél-Koreában 2005 novemberében. Ez a generáció különbözött tovább a Hyundai Sonata donor jármű, mint az előző modell.Ellentétben a korábbi Optima azonban ez a jármű használja globális platform, egyedülálló Kia, amelyet az "MG". Az autó továbbra is épített Dél-Koreában és osztja a 2,4 literes soros-négy motorral , ötsebességes Sportmatic automata vagy ötsebességes manuális sebességváltóval a Sonata.
Az Optima kapott törésteszt minősítés öt csillag az NHTSA , [ 6 ] és a négy csillag EuroNCAP . [ 7 ]
Az Optima felülvizsgálta és frissítette a 2008-ban debütált a New York-i Nemzetközi Autószalonon (a 2009-es modellévre.) Ez a frissítés funkciók az új front-end stílus és hátsó lámpák. A design a frissített Optima volt, írt irányítása alatt Peter Schreyer , a Kia vezető tervező tiszt, valamint volt vezető tervezője Audi és a Volkswagen . Amellett, hogy a felülvizsgált külső hossza is kis mértékben, körülbelül 70 milliméteres (2.8 in) a közelítő 4800 mm (190 in) hosszú. Van is egy új motor, és a belső tér szintén felülvizsgálták. [ 8 ]Főbb változások a belső egy újratervezett műszerfal és a Sirius Satellite Radio / AM/FM/MP3/CD egy kiegészítő jack. Egyes piacokon a lehetőséget, a műholdas navigáció kínálják.
Az új Theta II 2,4 literes soros-négy motort alkalmaz kettős folyamatosan változó szelepvezérlés (CVVT) és a változó szívórendszer (VIS) a nagyobb teljesítmény és 131 kW (176 LE), míg visszatér a jobb üzemanyag-fogyasztás több mint elődje. Nyomaték névleges 229 newtonméter (169 ft · lbf) van 2.0L más piacokon Közel-Kelet stb 2.0L 4cyl 5 kézi vagy 4 automata sebességváltó a teljesítmény 164 LE (122 kW) 6200 ford és 197 Nm m (£ 145 · ft) nyomaték veszi azt a 0-100 km / h (0-60 mph) a 9.2sec a kézi és 10,1 automatikus felső sebesség 208 km / h (129 mph) az Egyesült Államokon kívül. A 2,7 literes V6-os még néhány változtatást az előző modellhez képest, bár teljesítménye nőtt a 144 kW (193 LE) és nyomatéka 249 newtonméter (184 ft · lbf) standard 5speed automatikus veszi 0-60 mph (97 km / h) 8.9sec a végsebessége 220 km / h (137 mph). A ötfokozatú kézi váltóval standard az alap modell, és egy ötfokozatú automata tartalmazza a közép-és felsőkategóriás szintet (vagy, mint egy lehetőség az alap modell).
2010 modellek lásd továbbá a Proximity Key nyomógombos indítás és váltófülek az SX modellek.
Más néven | Kia K5 (Dél-Korea, Kína, Indonézia) |
---|---|
Termelés | 2010-be |
Gyülekezés | West Point, Georgia , USA [ 9 ] Hwasung Plant , Hwasung , Dél-Korea Oskemen , Kazahsztán ( Azia Avto ) |
Motor | 2.0 literes Theta II I4 2,0 L Theta II I4 ( t / c ) 2,4 L Theta II I4 |
Átvitel | 6 sebességes automata 6 sebességes manuális |
Tengelytávolság | 2795 mm (110,0 a) |
Hossz | 4845 mm (190,7 a) |
Szélesség | 1835 mm (72,2-ben) |
Magasság | 1455 mm (57,3-ben) |
Összefüggő | Hyundai Sonata (YF) |
A teljesen újratervezett Optima nevű a Kia K5 a dél-koreai piacon, tette világszerte debütált a 2010-es New York-i Autószalonon .Tartalmaz egy jóval kecsesebb, sportosabb profil által tervezett új Kia tervezési főnöke Peter Schreyer , a következő az új formatervezési nyelvet szerepelt a Kia Forte , Kia Sorento , és a következő Kia Sportage és Kia Cadenza - és a Kia új vállalati hűtőmaszkot, vagyis a Tiger Orr is tervezte Schreyer. Vezető tervezője a TF a csapat Peter Schreyer és Kovács Miklós volt az olasz Davide Limongelli. Ez az első alkalom, ez a modell fogja használni az Optima nevét világszerte, ahol a Magentis nevet használták volna korábban.
Mint a Hyundai Sonata testvére, az Optima a felállás váltotta fel egy univerzális GDI 2,4 literes, 4 hengeres motor, vagy becsült egy 6-fokozatú automata sebességváltó Eco kötőjel kijelzővel, vagy egy 6-fokozatú manuális sebességváltó , amely csak általános A LX modell. Értékesítési kezdődött Fall 2010. Az új K5 adták ki a dél-koreai piacon április 29-én, 2010.
Az új Optima megtartja berendezés vonalak az alap LX, EX előkelő és sportos SX modell.Alapfelszereltség közé tartozik megölte a fejlett biztonsági funkciók, mint például az ESC -és ABS fékrendszer, valamint a Sirius Satellite Radio, hűtött kesztyűtartó, iPodcsatlakozás, és a kihangosító Bluetooth telefon működését. EX modell lehetőségek közé tartozik a Kia új UVO információs és szórakoztató rendszer a Microsoft , az integrált biztonsági kamera, és a Proximity Keygombnyomással a Start gombra. A panorámás moonroof, fűtött és hűtött első ülések, fűthető hátsó ülések és navigációs rendszer is rendelkezésre áll. SX modell hozzá a hátsó spoiler, fém pedálok, fekete hibrid fém-és szén-betét berendezés, váltófülek, és a megvilágított küszöbborítások.
A hibrid modell várhatóan 2011 júniusában érkezik, és a Turbo modellt már megjelent.Emellett a kocsi változat hit európai piacokon, és a kétajtós kupé változat érkezik az USA-ban egy későbbi időpontban. [ 10 ] A turbó modell azonos erőátviteli a Hyundai Sonata 2.0T. [ 11 ] A turbófeltöltős modell lesz 274 LE (204 kW) és 269 £ · ft (365 Nm) nyomatékot az észak-amerikai modell. [ 12 ] Az autó várhatóan szerezni 34 mpg -USA (6,9 l/100 km; 41 mpg -IMP ) az autópályán. [ 13 ]
Modell | Motor típusa | Erő, nyomaték @ rpm | Jegyzet |
---|---|---|---|
Benzinmotor | |||
2,0 MPI | 1998 cc (121,9 cu in )I4 Theta II | 165 LE (121 kW ; 163 LE ), 20,2 kg · m(198 N · m , 146 ft · lbf ) | Európa |
2,4 MPI | 2359 cc (144,0 cu in) I4 Theta II | 180 lóerős (132 kW; 178 LE), 20,2 kg · m (198 N · m, 146 ft · lbf) | Európa |
2.0L Turbo | 1998 cc (121,9 cu in) I4 turbó Theta II | 274 LE (204 kW; 278 LE) @ 6000, 269 lbf · ft (365 Nm) @ 1750 | Észak Amerika |
2.4l GDI | 2359 cc (144,0 cu in) I4 Theta II | 200 LE (149 kW; 203 LE) @ 6300, 186 lbf · ft (252 Nm) @ 1750 | Észak Amerika |
A 2011-es Kia Optima hibrid avatták a 2010-es Los Angeles Auto Show , és indult a piacon 2011-ben. Az Optima Hybrid használja a Hyundai Sonata hibrid hajtáslánc , amely egyesíti a 2,4 literes motor a hatfokozatú automata sebességváltó, és egy 30 kW-os villanymotor és a könnyű lítium-polimer akkumulátorokat , hogy készítsen egy teljes benzin-elektromos hibrid a becslések szerint 37 mérföld per USA gallon (6,4 l/100 km, 44 mpg -IMP ) város és 39 mérföld per gallonos USA (6,0 l/100 km, 47 mpg -imp ) autópálya. [ 15 ] Nincs nyilvánvaló jellemzői, amelyek megkülönböztetik azt a Kia Optima, kivéve egy jelvényt, a különböző keréktárcsák és a különleges fény Platinum grafit színű festék.
^ "Группа компаний Автотор: Автомобили KIA" . Avtotor.ru . Lap 2010/07/31 .