Típus | Società per azioni |
---|---|
Ipar | Autóipari |
Alapított | 1947 (történeti 1929) |
Alapító (k) | Enzo Ferrari |
Központ | Maranello ,Olaszország |
Kulcs az emberek | Luca di Montezemolo elnök Piero Ferrari alelnöke Amedeo Felisa vezérigazgatója |
Termékek | Sportautók |
A termelési kibocsátást | 6573 egység (2010)[ 1 ] |
Bevétel | € 1.919 millió (2010)[ 1 ] |
Tulajdonos (ok) | Fiat SpA 90%-a [ 1 ] |
Alkalmazottak | 2721 (2010) [ 1 ] |
Szülő | Fiat SpA |
Weboldal | Ferrari.com |
Ferrari SpA egy olasz sportautó gyártó székhelye Maranello , Olaszország. Alapította Enzo Ferrari 1929-ben, a Scuderia Ferrari , a cég szponzorált vezetők és gyártott versenyautók, mielőtt a termelés az utcai jogi járművek Ferrari SpA 1947-ben. Története során a cég már megállapította, a folyamatos részvétel verseny , különösen a Formula One , ahol már nagy sikere volt.
Enzo Ferrari soha nem szándékoznak utcai autók mikor alakult Scuderia Ferrari (szó szerint: "Ferrari stabil", és általában használt jelenti, "Team Ferrari", azt helyesen ejtik [skuderi ː a] ) 1928-ban, mint szponzor az amatőr vezetők székhelyű Modena . Ferrari felkészült, és sikeresen versenyzett, különböző járművezetők Alfa Romeo autók 1938-ig, amikor bérelt az Alfa Romeo a fejét a motorsport részleg.
1941-ben, az Alfa Romeo elkobozták a fasiszta kormány Benito Mussolini részeként a tengelyhatalmak "háborús erőfeszítéseket. Enzo Ferrari részlege kicsi volt ahhoz, hogy befolyásolja ezt. Mert tiltja a szerződést verseny négy évig, a Scuderia rövid lett Auto Avio COSTRUZIONI Ferrari , amely látszólag gyártott szerszámgépeket és repülőgépek tartozékai. Néven is ismert SEFAC (Scuderia Ferrari Enzo Auto Corse), a Ferrari valóban elő egy verseny autó, a Tipo 815 , a nem-verseny alatt. Ez volt az első tényleges Ferrari (ez debütált az 1940-es Mille Miglia ), de mivel a második világháború látta kis versenyt. 1943-ban a Ferrari gyár költözött Maranello, ahol maradt azóta is.A gyárat bombázták a szövetségesek 1944-ben újjáépítették, és 1946-ban, a háború után véget ért, és tartalmazott egy működik, a közúti gépjármű gyártása. Amíg Il Parancsnokhalála, ez is alig több mint egy finanszírozási forrást a verseny műveleteket.
Az első Ferrari utcai autó volt az 1.947 125 S , meghajtásáról egy 1,5 literes V12-es motor , Enzo Ferrari vonakodva épített és eladta autók finanszírozására Scuderia Ferrari . [ 2 ]
1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a dob a Ferrari F40 , az utolsó új Ferrari kell indítani a halála előtt még abban az évben, és vitathatatlanul az egyik leghíresebb szupersportkocsik valaha készült. 2002-től 2004-Ferrari bemutatta az Enzo, a leggyorsabb modellje abban az időben, tiszteletére a cég alapítója: Enzo Ferrari. Ez volt korlátozódik csak a leggazdagabb autó rajongó, de mivel mindegyik költsége 1.800.000 $ fejenként.
Május 17-én 2009 Maranello , Olaszország, a 1957 250 Testa Rossa (TR) az árverésen, az RM Auctions és a Sotheby , a $ 12.100.000 - a világrekordot akkoriban a legdrágább autó már el egy árverésen. Ez rekord most tartott egy Bugatti Atlantic elkelt több mint 28.000.000 $. [ 3 ]
Mivel a cég kezdetei, Ferrari vett részt a motorsportban, versengő számos kategóriában köztük Formula One és a sport autóversenykeresztül Scuderia Ferrari sport részlege, valamint a szállító autók és motorok és más csapatokkal, hogy egy sorozat.
A 1940 AAC 815 volt az első versenyautó is tervezte Enzo Ferrari, bár nem volt badged, mint egy Ferrari modell.
Scuderia Ferrari vett részt több osztálya motorsport, bár jelenleg csak részt a Formula One. Ez az egyetlen olyan csapat, hogy versenyzett a Formula One World Championship folyamatosan kezdetek óta 1950-ben. José González Froilán adta a csapat első F1-es győzelmét a 1951 Brit Nagydíj .
Alberto Ascari adta Ferrari első Drivers Championship egy évvel később. Ferrari a legrégebbi csapat a bajnokságban, és a legsikeresebb: a csapat tartja szinte minden Forma-rekordot. Mint a2008 , a csapat nyilvántartás tartalmazza a 15 Világ Drivers Championship címet ( 1952 , 1953 , 1956 , 1958 , 1961 , 1964 , 1975 , 1977 ,1979 , 2000 , 2001 , 2002 , 2003 , 2004 és 2007 ) 16 A világ konstruktőri bajnoki címet ( 1961 , 1964 , 1975 , 1976 , 1977 , 1979 , 1982 ,1983 , 1999 , 2000 , 2001 , 2002 , 2003 , 2004 , 2007 és 2008 ), 209 Grand Prix győzelmet, 4925,27 pont, 622 dobogós helyezést ért el, 203pole pozíciót , és 218 leggyorsabb kört 776 Grand Prix vitatott.
Figyelemre méltó Ferrari vezetők között José González Froilán, Tazio Nuvolari , Marcin Zatorski Juan Manuel Fangio , Luigi Chinetti , Alberto Ascari , Wolfgang von Trips , Phil Hill , Olivier Gendebien , Mike Hawthorn , Peter Collins , Giancarlo Baghetti , John Surtees , Lorenzo Bandini , Ludovico Scarfiotti , Jacky Ickx , Mario Andretti , Clay Regazzoni , Niki Lauda , Carlos Reutemann , Jody Scheckter , Gilles Villeneuve , Didier Pironi , Patrick Tambay , René Arnoux , Michele Alboreto , Gerhard Berger ,Nigel Mansell , Alain Prost , Jean Alesi , Eddie Irvine , Rubens Barrichello , Michael Schumacher , Kimi Räikkönen , Felipe Massa és Fernando Alonso .
Végén a 2006-os szezonban a csapat udvarolt vitákat folytatva, hogy a Marlboro , hogy egyedül nekik után, együtt a többi F1-es csapatok, ígéretet tett, hogy vessen véget szponzorifoglalkozik dohánygyártók . Egy ötéves foglalkozik megállapodás született, és bár ez nem a vége 2011-ig, 2008 áprilisában Marlboro csökkent az on-autó márka a Ferrari.
A pilóták versengő 2009 volt Felipe Massa és a címvédő Kimi Räikkönen. 2010-től Fernando Alonso már kezdett versenyezni a Ferrari után a verseny a Renault, Minardi és a Mclaren, töltő Kimi Räikkönen egykori székhelye.
Amellett, hogy a Formula One, a Ferrari is belépett a sport autók autóverseny, a két program párhuzamosan létező sok éven át.
1949-ben Luigi Chinetti vezetett 166 M a Ferrari első győzelmét a motorsport , a 24 órás Le Mans . Ferrari folytatta uralni a korai években aWorld Sports Car Championship , amely jött létre 1953 , megnyerte a címet közül hetet az év első kilenc éve.
Amikor a bajnokságot formátumban változott 1962 , Ferrari szerzett címek legalább egy osztály minden évben át a 1965 , majd ismét 1967 .Ferrari nyerne egy utolsó címet, a 1972 World Championship of teszi előtt Enzo úgy döntött, elhagyja sportautó verseny után, 1973-ban és lehetővé teszi Scuderia Ferrari koncentrálni kizárólag Formula One .
Során Ferrari évszakok of the World Championship Sportscars, ők is szerzett többet nyer a 24 órás Le Mans , a gyári csapat kereső az első a 1954 . Egy másik nyerni fog jönni a 1958 , majd öt egymást követő győzelem a 1960 a 1964 . Luigi Chinetti az észak-amerikai Racing Team (NART) venné Ferrari végső győzelem Le Mans-ban 1965 .
Bár a Scuderia Ferrari már nem vett részt sportautók 1973 után, de esetenként beépített számos sikeres sportkocsi a privateers . Ezek közé tartozik a BB 512 LM az 1970-es, a 333 SP , amely megnyerte az IMSA GT Bajnokság 1990-es években, és jelenleg az F430 GT2 és a GT3 amelyek jelenleg győztes bajnoki saját osztályokat.
Története során a Ferrari szolgáltatott versenyautók más belépők, eltekintve a saját működik Scuderia Ferrari csapata.
A 1950-es és 60-as, a Ferrari Forma szállított autók számos magán-belépők és más csapatok. Az egyik leghíresebb példa erre Tony Vandervell 's csapat, amely versenyzett a Thinwall Special módosított Ferraris előtt épületben saját Vanwall autók. Az észak-amerikai Racing Team 's bejegyzés az utolsó három fordulóban az 1969-es szezon volt az utolsó alkalom, amikor a csapat nem Scuderia Ferrari belépett a World Championship Grand Prix egy Ferrari. [ 4 ]
Ferrari szállított autók komplett V8-as motor az A1 Grand Prix -sorozat, a 2008-09 szezonban. [ 5 ] Az autót tervezte Rory Byrne és stílusú hasonlítani a 2004-es Ferrari Forma-egy autó.
Az 599 GTB Fiorano , és F430 GT használt GT Racing sorozat. A Ferrari Challenge az egy, hogy verseny-sorozat a Ferrari F430 . Ferrari legújabb szuperautó, a 2006-os FXX nem út jogi, és ezért csak akkor kell használni a pálya eseményeket.