FIGDE

Fantasztikus és idegesítő gondolatok ,dolgok egyvelege!!!

Ferrari

Ferrari SpA
Típus Società per azioni
Ipar Autóipari
Alapított 1947 (történeti 1929)
Alapító (k) Enzo Ferrari
Központ Maranello ,Olaszország
Kulcs az emberek Luca di Montezemolo 
elnök 
Piero Ferrari 
alelnöke 
Amedeo Felisa 
vezérigazgatója
Termékek Sportautók
A termelési kibocsátást 6573 egység (2010)[ 1 ]
Bevétel növekedés€ 1.919 millió (2010)[ 1 ]
Tulajdonos (ok) Fiat SpA 90%-a [ 1 ]
Alkalmazottak 2721 (2010) [ 1 ]
Szülő Fiat SpA
Weboldal Ferrari.com

Ferrari SpA egy olasz sportautó gyártó székhelye Maranello , Olaszország. Alapította Enzo Ferrari 1929-ben, a Scuderia Ferrari , a cég szponzorált vezetők és gyártott versenyautók, mielőtt a termelés az utcai jogi járművek Ferrari SpA 1947-ben. Története során a cég már megállapította, a folyamatos részvétel verseny , különösen a Formula One , ahol már nagy sikere volt.


Történelem

Enzo Ferrari soha nem szándékoznak utcai autók mikor alakult Scuderia Ferrari (szó szerint: "Ferrari stabil", és általában használt jelenti, "Team Ferrari", azt helyesen ejtik [skuderi ː a] ) 1928-ban, mint szponzor az amatőr vezetők székhelyű Modena . Ferrari felkészült, és sikeresen versenyzett, különböző járművezetők Alfa Romeo autók 1938-ig, amikor bérelt az Alfa Romeo a fejét a motorsport részleg.

1941-ben, az Alfa Romeo elkobozták a fasiszta kormány Benito Mussolini részeként a tengelyhatalmak "háborús erőfeszítéseket. Enzo Ferrari részlege kicsi volt ahhoz, hogy befolyásolja ezt. Mert tiltja a szerződést verseny négy évig, a Scuderia rövid lett Auto Avio COSTRUZIONI Ferrari , amely látszólag gyártott szerszámgépeket és repülőgépek tartozékai. Néven is ismert SEFAC (Scuderia Ferrari Enzo Auto Corse), a Ferrari valóban elő egy verseny autó, a Tipo 815 , a nem-verseny alatt. Ez volt az első tényleges Ferrari (ez debütált az 1940-es Mille Miglia ), de mivel a második világháború látta kis versenyt. 1943-ban a Ferrari gyár költözött Maranello, ahol maradt azóta is.A gyárat bombázták a szövetségesek 1944-ben újjáépítették, és 1946-ban, a háború után véget ért, és tartalmazott egy működik, a közúti gépjármű gyártása. Amíg Il Parancsnokhalála, ez is alig több mint egy finanszírozási forrást a verseny műveleteket.

166MM Barchetta 212/225

Az első Ferrari utcai autó volt az 1.947 125 S , meghajtásáról egy 1,5 literes V12-es motor , Enzo Ferrari vonakodva épített és eladta autók finanszírozására Scuderia Ferrari . [ 2 ]

1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a dob a Ferrari F40 , az utolsó új Ferrari kell indítani a halála előtt még abban az évben, és vitathatatlanul az egyik leghíresebb szupersportkocsik valaha készült. 2002-től 2004-Ferrari bemutatta az Enzo, a leggyorsabb modellje abban az időben, tiszteletére a cég alapítója: Enzo Ferrari. Ez volt korlátozódik csak a leggazdagabb autó rajongó, de mivel mindegyik költsége 1.800.000 $ fejenként.

Május 17-én 2009 Maranello , Olaszország, a 1957 250 Testa Rossa (TR) az árverésen, az RM Auctions és a Sotheby , a $ 12.100.000 - a világrekordot akkoriban a legdrágább autó már el egy árverésen. Ez rekord most tartott egy Bugatti Atlantic elkelt több mint 28.000.000 $. [ 3 ]

Motorsport

A teljes listáját a Ferrari versenyautók, lásd listája Ferrari verseny autók .
Ferrari 312T2 Formula One autó hajtottNikki Lauda

Mivel a cég kezdetei, Ferrari vett részt a motorsportban, versengő számos kategóriában köztük Formula One és a sport autóversenykeresztül Scuderia Ferrari sport részlege, valamint a szállító autók és motorok és más csapatokkal, hogy egy sorozat.

A 1940 AAC 815 volt az első versenyautó is tervezte Enzo Ferrari, bár nem volt badged, mint egy Ferrari modell.

Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari vett részt több osztálya motorsport, bár jelenleg csak részt a Formula One. Ez az egyetlen olyan csapat, hogy versenyzett a Formula One World Championship folyamatosan kezdetek óta 1950-ben. José González Froilán adta a csapat első F1-es győzelmét a 1951 Brit Nagydíj .

Scuderia Ferrari nyert Forma vezető címet 2007 , a Kimi Räikkönen .

Alberto Ascari adta Ferrari első Drivers Championship egy évvel később. Ferrari a legrégebbi csapat a bajnokságban, és a legsikeresebb: a csapat tartja szinte minden Forma-rekordot. Mint a2008 , a csapat nyilvántartás tartalmazza a 15 Világ Drivers Championship címet ( 1952 , 1953 , 1956 , 1958 , 1961 , 1964 , 1975 , 1977 ,1979 , 2000 , 2001 , 2002 , 2003 , 2004 és 2007 ) 16 A világ konstruktőri bajnoki címet ( 1961 , 1964 , 1975 , 1976 , 1977 , 1979 , 1982 ,1983 , 1999 , 2000 , 2001 , 2002 , 2003 , 2004 , 2007 és 2008 ), 209 Grand Prix győzelmet, 4925,27 pont, 622 dobogós helyezést ért el, 203pole pozíciót , és 218 leggyorsabb kört 776 Grand Prix vitatott.

Figyelemre méltó Ferrari vezetők között José González Froilán, Tazio Nuvolari , Marcin Zatorski Juan Manuel Fangio , Luigi Chinetti , Alberto Ascari , Wolfgang von Trips , Phil Hill , Olivier Gendebien , Mike Hawthorn , Peter Collins , Giancarlo Baghetti , John Surtees , Lorenzo Bandini , Ludovico Scarfiotti , Jacky Ickx , Mario Andretti , Clay Regazzoni , Niki Lauda , Carlos Reutemann , Jody Scheckter , Gilles Villeneuve , Didier Pironi , Patrick Tambay , René Arnoux , Michele Alboreto , Gerhard Berger ,Nigel Mansell , Alain Prost , Jean Alesi , Eddie Irvine , Rubens Barrichello , Michael Schumacher , Kimi Räikkönen , Felipe Massa és Fernando Alonso .

Végén a 2006-os szezonban a csapat udvarolt vitákat folytatva, hogy a Marlboro , hogy egyedül nekik után, együtt a többi F1-es csapatok, ígéretet tett, hogy vessen véget szponzorifoglalkozik dohánygyártók . Egy ötéves foglalkozik megállapodás született, és bár ez nem a vége 2011-ig, 2008 áprilisában Marlboro csökkent az on-autó márka a Ferrari.

A pilóták versengő 2009 volt Felipe Massa és a címvédő Kimi Räikkönen. 2010-től Fernando Alonso már kezdett versenyezni a Ferrari után a verseny a Renault, Minardi és a Mclaren, töltő Kimi Räikkönen egykori székhelye.

312PB (hajtott Jacky Ickx ) során a csapat utolsó évben a World Sports Car Championship .

Amellett, hogy a Formula One, a Ferrari is belépett a sport autók autóverseny, a két program párhuzamosan létező sok éven át.

1949-ben Luigi Chinetti vezetett 166 M a Ferrari első győzelmét a motorsport , a 24 órás Le Mans . Ferrari folytatta uralni a korai években aWorld Sports Car Championship , amely jött létre 1953 , megnyerte a címet közül hetet az év első kilenc éve.

Amikor a bajnokságot formátumban változott 1962 , Ferrari szerzett címek legalább egy osztály minden évben át a 1965 , majd ismét 1967 .Ferrari nyerne egy utolsó címet, a 1972 World Championship of teszi előtt Enzo úgy döntött, elhagyja sportautó verseny után, 1973-ban és lehetővé teszi Scuderia Ferrari koncentrálni kizárólag Formula One .

Során Ferrari évszakok of the World Championship Sportscars, ők is szerzett többet nyer a 24 órás Le Mans , a gyári csapat kereső az első a 1954 . Egy másik nyerni fog jönni a 1958 , majd öt egymást követő győzelem a 1960 a 1964 . Luigi Chinetti az észak-amerikai Racing Team (NART) venné Ferrari végső győzelem Le Mans-ban 1965 .

Bár a Scuderia Ferrari már nem vett részt sportautók 1973 után, de esetenként beépített számos sikeres sportkocsi a privateers . Ezek közé tartozik a BB 512 LM az 1970-es, a 333 SP , amely megnyerte az IMSA GT Bajnokság 1990-es években, és jelenleg az F430 GT2 és a GT3 amelyek jelenleg győztes bajnoki saját osztályokat.

Race autók más csapatok

Története során a Ferrari szolgáltatott versenyautók más belépők, eltekintve a saját működik Scuderia Ferrari csapata.

A 1950-es és 60-as, a Ferrari Forma szállított autók számos magán-belépők és más csapatok. Az egyik leghíresebb példa erre Tony Vandervell 's csapat, amely versenyzett a Thinwall Special módosított Ferraris előtt épületben saját Vanwall autók. Az észak-amerikai Racing Team 's bejegyzés az utolsó három fordulóban az 1969-es szezon volt az utolsó alkalom, amikor a csapat nem Scuderia Ferrari belépett a World Championship Grand Prix egy Ferrari. [ 4 ]

Ferrari szállított autók komplett V8-as motor az A1 Grand Prix -sorozat, a 2008-09 szezonban. [ 5 ] Az autót tervezte Rory Byrne és stílusú hasonlítani a 2004-es Ferrari Forma-egy autó.

Az 599 GTB Fiorano , és F430 GT használt GT Racing sorozat. Ferrari Challenge az egy, hogy verseny-sorozat a Ferrari F430 . Ferrari legújabb szuperautó, a 2006-os FXX nem út jogi, és ezért csak akkor kell használni a pálya eseményeket.

Road autók

A teljes listát, beleértve a jövőbeli és a koncepció autó modell, lásd listája Ferrari utcai autók .


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 7
Tegnapi: 41
Heti: 89
Havi: 245
Össz.: 77 325

Látogatottság növelés
Oldal: ferrari
FIGDE - © 2008 - 2024 - figde.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »